Blogger Templates

Sunday, July 25, 2010

pengGUGURan itu pemBUNUHan so orng yg melakukan pngGUGURan tu adlah pemBUNUH!!!!

*pengguguran scara pengembangan dan pemindahan (D&E) untk janin 23 mnggu

*pengguguran secara sedutan dan kikisan untk janin 9 mnggu


· Kandungan 1-3 bln

Pada kehamilan awal di bawah usia 2 bln, usia janin sangat kecil , pengguguran dilakukan dngan;9o cara menggunakan alat penghisap. Janin yang sangat lembut akan terus terjisap dan HANCUR. Ketika dikeluarkan daripada rahim , kelihatan cecair merah iaitu gumpalan darah daripada janin yang baru di BUNUH .

· Kndungan 3 blan

Pada tahap ini , sebahagian anggota tubuh mulai terbentuk.Pengguguran dilakukan dengan cara MENUSUK janin kemudian bahagian tubuhnya di POTONG dengan menggunakan peralatan khas. Selepas itu janin di TUSUK sekali lagi sama ada pada bahagian pinggang , bahu atau leher . Kemudian di HANCURKAN supaya mudah dikeluarkan dari dalam rahim .

· Kndungan 4-6 bulan

Pada tahap ini bayi sudah semakin membesar dan bahagian tubuhnya sudah jelas kelihatan . Jantungnya sudah bergerak , tangannya sudah boleh menggenggam. Tubuhnya sudah MERASA kerana jaringan sarafnya sudah terbentuk dengan baik. Pengguguran dilakukan dengan memBUNUH bayi ini terlebih dahulu sebelum dikeluarkan dengan cara memberikan suntikan ke dalam ketuban bayi. Cairan ini akan memBAKAR kulit bayi secara perlahan-lahan, meNYESAKkan pernafasannya dan akhirnya setelah menDERITA beberapa jam , bayi itu akan MENINGGAL DUNIA. Kemudian dengan cara mengHANCURKAN bahagian tubuhnya barulah ia dikeluarkan menerusi rahim.

· Kandngan 7-9 bln

Pada tahap ini anggota badan bayi sudah sangat jelas terbentuk. Wajahnya sudah kelihatan , termasuk mata,hidung , bibir dan telinga . Jarinya juga sudah semakin jelas manakala otaknya sudah berfungsi dengan baik. Pada usia ini pengGUGURan dilakukan dengan cara memaksa ibu itu bersalin secara normal dan diBUNUH.

Kebanyakan wanita yang melakukan pengguguran tidak menyedari bagaimana proses ini berlaku disebabkan mereka tidak sedar kerana diberi ubat pelali. Selepas menggugurkannya mereka boleh terus pulang dan teruskan hidup seperti biasa.

Namun bagi bayi itu, ini adalah proses yang sangat mengerikan, menyakitkan dan tidak berperikemanusiaan. Kematian bayi yang tudak berdosa tidak disaksikan oleh ibunya sendiri.

Bagaimana sekiranya anda melihat, adakah anda masih sanggup melakukannya????

Tepuk dada tnyalah hati anda…kerna jawapannya ada di situ. Apakah selama bayi itu berkngsi nyawa dngan anda tidak ada sekelumit pun naluri keibuan dalam dr anda???

p/s : ini adlh slh stu artikel yg aq ambik lam harian metro…dngan hnya membc aq dah dpt rs pe yg baby tu rs ms proses tu dilakukan . Camne lak korang?????...sama2lah kita renung2kan…

Bayi tu juga berhak tuk hidup. Tuhan menciptakan bayi itu bersebab. Rahim yg ade pd setiap wanita itu adlh pemberian pling berharga tuk seorng wanita kerna disitulah tempat terkumpulnya kasih sayang. Berilah peluang tuk mereka mencorak hidup mereka sendiri seperti mana TUhan memberi kita kesempatan untuk hidup. Siapa kita untuk mncabut nyawanya sekejam itu????.kenapa mesti mereka yang diHUKUM di atas dosa kita????...






No comments:

Post a Comment