Blogger Templates

Monday, June 27, 2011

pUtUs

salam.

terdetik dihati tok berkongsi rasa.merungkai juga keraguan dihati. apa yg putus bisa bersambung kmbali??. soalan itu bernoktah disitu. kerna sampai detik ini persoalan itu tdak berjawapan. ya. mngkin yg putus itu bisa bersambung nmun semuanya xmungkin kan sama sprti mulanya.

walau sekuat mna kita berusaha tok mngembalikan detik itu. nmun keadaan ttap sama. tdak berubah. rasanya sudah tawar. hambar. tiada rasa. ingin mnguntum senyum pun payah apatah lg untk bertegur sapa. kita mngkin berada dlm ruang yg sama. berkongsi tmpat yg sma. nmun hakikatnya. kita jauh berbeza. keinginan. pendapat. xpernah sama.

andai ada waktu dan ketikanya. kita cuba untk merapatkan jurang itu. pasti ada yg singgah untk memburukkan keadaan itu. menambahkan amarah. menggali kmbali rasa bnci yg tlah kita kuburkan. dan kekusutan itu kmbali bersimpul. siapa yg harus kita tundingkan jari??. diri sendr atau orng yg memilih tok mnjdi batu api??. mgkin kita yg bodoh kerna terlalu percay. terlalu mudah mnghukum.

xsuka tdak bererti bnci. mngapa perlu disalah tafsirkan. ya. masing2 punya pndangan sendr. cara sndr. nmun bumi ini berputar bukan untk diri kita sj. msih ada yg lain yg turut sama mnumpang. tidak perlu sibuk mncari salah dan silap orang. kerna diri sndr juga x sesempurna mna. kita tdak berhak tok mnjatuhkan hukuman. sedar ataupun x. kita sudah terlalu jauh berlari. terkadang kita perlu menoleh ke belakang. lihat apa yg tlah kita sia2kan. moga2 pd waktu yg masih tersisa. kita masih berkesempatan untk mnghargai apa yg tlah dianugerahkan dan diciptakan untk kita.

jngan kerana cemburu itu. kita kehilangan momen yg bisa kita perindahkan ngan 1001 knangan. jngn kerna rs itu juga kita putuskan apa yg selama ni kita pernah bina. membina cukup mudah nmun untk mempertahankn......

apa ikatan yg pernah terbina itu begitu rapuh untk diperuntuhkan hnya dengan keraguan itu???.tepuk dada tanyalah hati....

sampai bertemu.
*wink7*

No comments:

Post a Comment